środa, 1 sierpnia 2018

Kokosowe fit babeczki - szybki przepis

Cześć!

Jako, że przygotowywałam tajskie danie, zostało mi około 200 ml mleczka kokosowego i oczywiście nie chciałam aby się zmarnowało. Postanowiłam zmodyfikować jeden znany mi przepis na babeczki i stworzyć wersję kokosową, bez grama kakao. Jaki efekt? Kokosowe, wilgotne i miękkie muffinki. W sam raz do pracy czy szkoły.


Zaopatrz się w:

  • 3 łyżki miodu
  • 150 ml mleka kokosowego
  • 1 łyżeczkę proszku do pieczenia
  • 3 jaja
  • 6 łyżek mąki pełnoziarnistej
  • 6 łyżek wiórków kokosowych
  • 6 łyżeczek otrębów owsianych
  • 2 łyżki zmielonych płatków owsianych
Jak uzyskać zmielone płatki owsiane? To proste - można je zblendować na sucho, wtedy też powstanie nam coś na wzór mąki. Ja nie mieliłam tego na pył - nie przeszkadzają mi takie kawałeczki, a przecież i całe płatki owsiane w tym cieście się znajdą. 


Przygotować miskę i wsypać do niej wszystkie składniki suche: mąkę, zmielone płatki owsiane, zwykłe płatki owsiane, proszek do pieczenia, wiórki kokosowe. Całość wymieszać do połączenia się suchych składników. W międzyczasie można rozgrzać piekarnik: grzanie góra-dół, na 180°. 




W osobnej miseczce należy wymieszać jajka z mlekiem kokosowym oraz miodem. Pamiętajcie, aby mieszać tak długo, aż miód się rozpuści.


Składniki suche oraz mokre łączymy w jedną masę. Mieszamy dokładnie do uzyskania jednolitej konsystencji. Konsystencja powinna być raczej gęsta - jeśli jest za mało gęsta i ciasto nie "zostaje" na łyżce można dodać jeszcze trochę mąki i ponownie wymieszać. 


Ciasto przelewamy do wyłożonej papierowymi papilotkami foremki na muffiny i wsadzamy do nagrzanego piekarnika na około 25-30 minut. Gotowość babeczek sprawdzamy patyczkiem. Patyczek suchy - babeczki gotowe :)

Mam nadzieję, że ten szybki przepis na pyszne, wilgotne babeczki Wam się spodoba i też spróbujecie coś takiego wyczarować w domu :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz