czwartek, 15 listopada 2018

Aromatyczna wegańska pasta z białej fasoli

Cześć!

W dzisiejszym wpisie na blogu przedstawię Wam mega szybki i przyjemny przepis na pastę kanapkową. Ostatnio coraz częściej w kuchni eksperymentuję z pastami kanapkowymi, bo dzięki temu jestem w stanie poznać nowe smaki, o których wcześniej nie miałam nawet pojęcia. 

Szczerze przyznaję się Wam, że nigdy wcześniej nie wykorzystywałam w kuchni białej fasoli, ale od dzisiaj będzie przeze mnie bardziej doceniana. 


Do przygotowania tej pasty potrzebujesz:

  • puszka białej fasoli
  • 2-3 łyżki oleju tłoczonego na zimno (u mnie olej z wiesiołka)
  • 2 łyżeczki z soku z cytryny
  • 2 czubate łyżki dobrego chrzanu
  • pół łyżeczki majeranku
  • 1/4 łyżeczki tymianku
  • sól i pieprz

Białą fasolę wrzucamy na sitko, płuczemy. Fasola nadaje paście fajnej konsystencji - warto się do niej przekonać. 


Wybrałam chrzan, który w swoim składzie nie ma ani mleka, ani śmietanki - dlatego jest to wersja w pełni wegańska. 


Wszystkie składniki umieszczamy w pojemniku do blendowania - całość blendujemy na gładką masę.


Całość po zblendowaniu nie wygląda zbyt apetycznie - wiem, ale uwierzcie mi na słowo - jest pysznie! 

Biała fasola zawiera sporo białka roślinnego, można z niej zrobić wiele wspaniałych potraw, na słono i na słodko, a nawet upiec ciasto. Zblendowana fasola nadaje ciekawej konsystencji i jest nieodłącznym elementem wegańskiej kuchni :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz