czwartek, 19 lipca 2018

Cukinia smażona w panierce

Cześć, 

jednym pysznym przepisem na cukinię już się z Wami podzieliłam (tu). Dziś czas na dużo szybszą przekąskę - cukinia lub kabaczek smażony w panierce z bułki tartej. Szybka i niezawodna przekąska w sezonie cukiniowym!


Zauważyłam, że sporo osób ma problem z określeniem różnicy między kabaczkiem a cukinią. Często spotkałam się ze zdaniem, że cukinia jest żółta, natomiast kabaczek – zielony. Jednak nie jest to prawdą! Jest to ten sam gatunek rośliny, ale o różnym etapie dojrzewania i wzrostu. Cukinia może być zarówno zielona, jak i żółta, jest młoda, delikatna, słodkawa i jędrna. Kabaczek zaś to dojrzała i większa cukinia z pestkami. 


Smażona w panierce cukinia lub kabaczek to ciekawy pomysł na przekąskę imprezową. Ta aromatyczna przystawka nie zajmuje Wam zbyt wiele czasu. Powstałe cukiniowe placuszki są chrupiące na zewnątrz i miękkie w środku.  Niebo w gębie! 

Do tego dania dobrze sprawdzi się zarówno kabaczek, jak i cukinia, chociaż przyznam, że cukinia jest bardziej miękka i słodsza. Mnie bardziej odpowiadają cukiniowe krążki niż kabaczkowe obwarzanki. 



Cukinia smażona w panierce


  • 1/2 kabaczka lub cukinii,
  • 2 jajka,
  • sól, pieprz, przyprawy,
  • bułka tarta,

Cukinię pokroić na plastry ok 0,5 cm do 1 cm. Cukinie są o wiele bardziej miękkie od kabaczków, więc nie trzeba z nich wykrajać pestek. Z kabaczków lepiej wykroić twardsze pestki, zostawiając plastry w kształcie obwarzanki. Otrzymane plastry oprószyć solą i pierzem, i odstawić na kilkanaście minut, aby zmiękły. Ja kroję cukinie na grubsze, a kabaczki ma cieńsze plastry, ponieważ te drugie są nieco twardsze. Cieńsze plastry stają się miękkie na patelni i nie wymagają tyle czekania. 


Jajka należy roztrzepać ze szczyptą soli i pieprzu. Ja nieraz dodaję do jajka ulubione przyprawy, aby nadać cukinii więcej aromatu, np. paprykę, czosnek. Plastry cukinii należy moczyć w obu stron w jajku, a następne w panierować w bułce tartej. 

Smażyć na rozgrzanym oleju na małym ogniu z obu stron, na lekko brązowy kolor. Po usmażeniu odłożyć na ręcznik papierowy, aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu. Podawać na ciepło. 

Smacznego!



A Wam jak podoba się taka wersja dania z kabaczków? Znalazłam jeszcze przepisy na kabaczki w ziarenku smaku czy przyprawie do kurczaka, ale jeszcze ich nie próbowałam. A Wy, jakich jeszcze przypraw dodalibyście do tego dania? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz