wtorek, 30 października 2018

Zapiekana gruszka z dynią na słodko!

Cześć!

To, co Wam dzisiaj przedstawię wyszło pod mojej ręki całkowicie przypadkowo. Miałam ochotę na słodką ale ciepłą kolację, coś, co mnie nasyci i sprawi, że zasnę z uśmiechem na twarzy.

Sezon na dynię mamy w pełni i nadal nie mogę się jej po prostu oprzeć :) Mam nadzieję, że i Wam zasmakuje połączenie dyni, gruszki i cynamonu, który już teraz kojarzy mi się ze świętami!


Składniki potrzebne do wykonania tego ciepłego deseru:
  • pół gruszki
  • kilka ulubionych orzechów
  • jedna garść dyni startej na dużych oczkach
  • cukier/miód/inny słodzik
  • cynamon
  • 2 łyżeczki oleju kokosowego
  • mała garść płatków owsianych
  • sok z 1/4 limonki

Małą część dyni obieram ze skórki, ścieram na dużych oczkach na tarce. Gruszkę myję, kroję na pół, wydrążam gniazdo nasienne, kroją w dość cienkie plasterki.


Na samym dole układam dynię, na to pokrojone gruszki. W międzyczasie rozgrzewam piekarnik góra-dół bez termoobiegu, 180° C.


Na ułożone gruszki dodaję orzechy, szczyptę cynamonu i słodzik/cukier/miód. Następnie tak samo nakładam kolejną warstwę: dynia, gruszka, orzechy, cynamon, słodzik.


Zdrową kruszonkę robię w mega prosty sposób: płatki owsiane, olej kokosowy, słodzik oraz sok z limonki mieszam w małej misce palcami. Całość układam na samej górze i gotowe. Wsadzam do piekarnika na jakieś 20-30 minut.

Przy wyciąganiu naczynia należy być ostrożnym, łatwo o poparzenie.

Mam nadzieję, że połączenie takich smaków jak najbardziej przypadnie Wam do gustu! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz