niedziela, 23 grudnia 2018

Czekoladowe ciastka bez jajek, bez glutenu, bez mleka

Cześć!

Mam dla Was kolejny przepis na ciasteczka, które idealnie sprawdzą się w diecie alergika! Ciasteczka wyszły przepyszne, szczerze przyznaję się, że po wyciągnięciu ich z piekarnika nie zrobiły na mnie większego wrażenia, ale już po pierwszym kęsie wiedziałam, że to jest to! 


Ich przygotowanie jest naprawdę szybkie i nie wymaga od nas później sprzątania kuchni przez wiele godzin. Takie ciacha na spokojnie można zrobić sobie wieczorkiem i na następny dzień mieć super przekąskę do pracy czy szkoły. 

Do przygotowania takich ciastek potrzebujesz:

  • około 25 g gorzkiej czekolady, u mnie powyżej 80% (od razu można ją posiekać na małe kawałki)
  • około 10 łyżek mleka roślinnego (ulubionego, u mnie ryżowe)
  • szczypta soli
  • 40 g mąki kokosowej
  • 60 g mąki ryżowej
  • 25 g kakao (naturalnego)
  • około 4 łyżek słodzidła (u mnie erytrytol)
  • 2 czubate łyżki roztopionego i przestudzonego oleju kokosowego
  • 1 łyżeczka przyprawy do piernika
Co takiego ma w sobie mąka kokosowa, że podjęłam się upiec z nią te ciasteczka?

Jest naturalnie bezglutenowa, hipoalergiczna - idealna przy osobach z dolegliwościami związanymi z alergiami pokarmowymi. Jest niezwykle bogata w białko i błonnik, stanie się więc wspaniałym uzupełnieniem diety. 


W pierwszej części naszego przepisu do miski przesiewamy mąki, dodajemy sól, słodzik, kakao oraz przyprawę do piernika. Rozgrzać piekarnik do 170° C, grzanie góra dół, bez termoobiegu. 


Do suchych składników dodajemy olej kokosowy oraz mleko roślinne. Mieszamy do połączenia się składników.


Do tak powstałej masy dodajemy posiekaną wcześniej gorzką czekoladę, ponownie mieszamy.


Na papierze do pieczenia układamy ciasteczka, możemy je lekko spłaszczyć. Wsadzamy do rozgrzanego piekarnika na około 15 minut.


Po tym czasie wyciągamy, układamy na kratce i zostawiamy do przestudzenia. Ciasteczka są chrupiące z zewnątrz i naprawdę mięciutkie w środku. To nie jest coś, czego spodziewałabym się po ciastkach bez glutenu, bez jajek i bez mleka. 

Mam nadzieję, że i Wam ten przepis przypadnie do gustu! Dodatek przyprawy do piernika sprawia, że całość jest naprawdę smaczna i pachnie nadchodzącymi Świętami! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz